Eindelijk mijn eerste reisverslag!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Jong - WaarBenJij.nu Eindelijk mijn eerste reisverslag!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Patricia Jong - WaarBenJij.nu

Eindelijk mijn eerste reisverslag!!!

Blijf op de hoogte en volg Patricia

17 Oktober 2016 | Suriname, Paramaribo

Nou, hier is die dan!! Mijn eerste blog. Het duurde even maar nu heb ik eindelijk de motivatie gevonden om ervoor te gaan zitten.

Ik ben nu inmiddels een maand in Suriname. Ik zal mijn blog bij het begin beginnen en dat betekent bij het vertrek.
Ik heb de nacht ervoor redelijk goed geslapen. Ik was wel vroeger wakker dan dat mijn wekker ging.
Toen op weg naar Schiphol! In de auto werd ik wel een beetje nerveus, het was mijn eerste keer alleen vliegen en dan meteen 9 uur. Toen in de rij staan om mijn koffer af te geven. Toen werd het langzaamaan wel echt!! Na het inchecken van mijn koffer was het tijd om afscheid te nemen van mijn ouders! Het afscheid was wel raar en moeilijk. Ik ging toch voor het eerst alleen weg van huis. Ik ben maar snel weggelopen anders had ik staan huilen.
Toen stond ik er alleen voor!! Alleen door de douane heen en alleen wachten bij de gate! Gelukkig kwam Sara, een klasgenoot, ook nog. Anders had ik het echt heel spannend gevonden. Met Sara had ik bij de gate afgesproken en vanuit daar zouden we nog ff rondlopen.
Ongeveer een uur voor het geplande vertrek was het zover, boarden!! Het was een groot vliegtuig dus snel mijn plek opzoeken was geen optie. Uiteindelijk had het vliegtuig een uur vertraging, er was iemand niet op komen dagen dus de koffers werden uitgeladen. Op het uurtje vertraging na heb ik een prettige vlucht gehad. Ben heel blij dat ik voor KLM heb gekozen. Het eten aan boord was prima en het was fijn om films en series te kijken in het vliegtuig.
Aangekomen in Suriname moest ik lang wachten voor de douane. Ik heb 2 uur staan wachten tot ik aan de beurt was. Ik was zo moe dat ik er wel van baalde dat het zo lang duurde maar ik heb mij er niet te druk om gemaakt.
Eenmaal buiten stonden Sara en Raoul, mijn huisbaas, op mij te wachten. Toen op weg naar het huis waar ik zou verblijven. Ik genoot onmiddellijk van het heerlijke weer in Suriname. Tijdens de rit naar het huis hebben Sara en ik een beetje gekletst over de vlucht en meteen wat vragen gesteld aan onze huisbaas.
Aangekomen bij ons huis, zijn we meteen de studio’s gaan checken. We hebben onze koffers in de studio’s gezet en zijn naar beneden gegaan om kennis te maken met onze huisgenoten. Eén van onze huisgenoten ging net roti halen en had meteen voor ons meegenomen. Super gaaf!!
Na een goede nachtrust zijn Sara en ik op zoek gegaan naar het centrum om een simkaart te kopen. Het centrum gevonden en hierna de rest van de dag bij het zwembad in de tuin liggen chillen.
Op zaterdag ben ik voor het eerst uit geweest. Ik ben met huisgenoten naar danceclub Tequila gegaan. Hier trad die avond Damaru op (die van ‘Tuintje in mijn hart’). Was een super gezellige avond.
Hierna had ik nog een week voordat stage zou beginnen. Die week heb ik gebruikt om lekker te chillen en te wennen aan de temperatuur en cultuur.

Op 26 september begon mijn stage. Ik loop stage op een school voor adaptief gericht onderwijs. Er zitten kinderen die te maken hebben met gedragsproblemen maar ook kinderen die te maken hebben met dyslexie of ADHD. De eerste week was vooral gericht op schoonmaken, de school was van 2 locaties naar 1 locatie gegaan. De eerste week vond ik het wel lastig om een goed beeld van de stage te krijgen omdat de school officieel nog niet begonnen was. Gelukkig zou de school de week erna beginnen.

Maar voordat ik echt zou beginnen met stage hadden we een huisfeest. We hadden een dj geregeld, security en we hadden ervoor gekozen om drank te gaan verkopen om alle kosten een beetje terug te verdienen. Aangezien het ook de verjaardag van een huisgenoot was (een van de weinige jongens) hadden we met zijn allen een stripster voor hem geregeld.
Het was een geslaagd huisfeest waar de drank rijkelijk gevloeid heeft!!! Op naar ons volgende huisfeest….

Op maandag 3 oktober begon de school echt!! Vooraf was ik best nerveus en was ik benieuwd naar de kinderen. Mijn eerste dag bestond vooral uit observeren en de klassen leren kennen. Dit was zo leuk om te doen!! Ik leer al zoveel door alleen maar te observeren omdat het zo anders is dan in Nederland. Bij ons mogen de kinderen de leerkrachten bij de voornaam noemen maar hier zeggen ze allemaal juffrouw en meester. Ik observeer nu dus vooral maar het is de bedoeling dat ik kinderen en ouders ga begeleiden. Tot nu toe vind ik het een geweldige stage en ik hoop dat ik nog veel meer ga leren!!

Mijn eerste tripjes naar het binnenland laten nog even op zich wachten maar ik ben vorig weekend (8 en 9 oktober) wel mee geweest naar een evenement van SU4you (studentenorganisatie). Het evenement heette ‘Spring break, the olympics edition’. We werden in teams ingedeeld met als teamnaam een Olympische sporter. Zo was er team Yuri van Gelder (door huisgenoten omgedoopt tot team snuif), team Usain Bolt en ons team Ranomi Kromowidjojo!! We moesten allemaal spelletjes doen zoals een reuze beerpong met fitness oefeningen, een hindernisbaan en een zwemestafette. Het leukste spel was dat we een bal door de basket moesten gooien, daarna over een waterslide, een bekertje bier leegdrinken en de beker daarna flippen. Nadat iedereen van het team dit gedaan had, moesten we een cocktail maken en de lekkerste won dan.
Ons team is uiteindelijk 3de geworden van de 8 teams die meededen!!!!! Echt super goed van ons!!!!
Al met al was het best een leuk weekend, zelfs het slapen in een hangmat ging mij best goed af!!

Zodra ik mijn eerste tripjes naar het binnenland gehad heb, zal ik weer wat van mij laten horen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Van 15 september 2016 tot en met 23 januari 2017 ga ik in Suriname stage lopen bij basisschool 'Gouden Hart'. Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 4960

Voorgaande reizen:

15 September 2016 - 24 Januari 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: